PLANTRONICS MANAGER PRO

 

Ved du hvor mange headset I har i jeres virksomhed? Ved du om de alle er opdateret? Ved du om de bliver brugt? Ved du om de er forældet? Plantronics Manager Pro giver dig et overblik over alle de USB headset I anvender og gør dig i stand til at se hvem, der bruger hvad. Vi ser her på hvordan Manager Pro kan styrke værdien af en softphone løsning i jeres virksomhed.

 

Hvad er Plantronics Manager Pro?


Kort sagt er Plantronics Manager Pro et Software as a Service produkt, som fungerer som en cloud baseret løsning, der gør det muligt at holde styr på hele virksomhedens headset på centralt hold.


Plantronics Manager Pro gør det blandt andet muligt at trække en liste over alle de headset, der bliver anvendt i virksomheden og giver jeres IT afdeling mulighed for at sende firmware opdatering ud til alle Plantronics headset på samme tid. Dette sparer en masse tid, idet man ikke skal rende rundt og gøre det fysisk ved hvert enkelt produkt.


Det er også muligt at låse indstillinger ned på jeres headset ved hjælp af brugerprofiler, hvilket forebygger fejl i det daglige og derved nedsætter behovet for teknisk support. På samme måde som opdateringer kan indstillingerne også skydes ud fra Plantronics Manager Pro.


Fordele for IT
- Overblik: Træk en aktuel liste på hvilke headset jeres medarbejdere aktivt bruger.
- Firmware: Planlæg masseopdateringer og opdater automatisk udenfor åbningstid.
- Kompatibilitet: Se hurtigt om der kan være konflikt mellem jeres headsets og softphone.
- Brugerprofiler: Tildel brugere en profil og deres headset bliver automatisk opsat ud fra denne.
- Brugergrupper: Opret f.eks. en testgruppe, der tester opdateringer inden de bliver udrullet.



Fordele for administrationen
- Proaktiv fejlsøgning: Har alle brugere et funktionelt headset?
- Gammelt udstyr: Anvendes der headset, som ikke lever op til jeres kvalitetskrav?
- Økonomi: Hold styr på jeres udstyr. Hvem har hvad og hvornår skal det skiftes.
- Fortrolighed: Anvender brugerne deres softphone eller har de brug for oplæring?
- Helbred: Analyseværktøjer til at overvåge samtalekvalitet og støjgener.

Plantronics Manager Pro


Hvor er Manager Pro relevant?
En af de stærke features i Plantronics Manager Pro er Inventory delen. Her er det muligt at se en liste over medarbejdernes headset. Det er ikke kun Plantronics produkter, der kan trækkes tal ud på, men også USB headset fra andre producenter som f.eks. Jabra, Sennheiser og Logitech.
Hvis I derfor er ved at migrere fra fysiske telefoner til softphone, eller fra en softphone til en anden, så har du mulighed for at tjekke om de headset I har i virksomheden er klar til brug på den nye platform og derved undgå at stå med en masse kompatibilitetsproblemer den dag I ruller den nye løsning ud.

 

Har I allerede har en softphone løsning kørende, f.eks. Skype for Business, så vil du også kunne bruge Inventory funktionen til at se om der bliver anvendt Plantronics headset, der ikke er opdateret eller ikke er fuldt ud kompatibel med Skype. Er dette tilfældet kan de pågældende headset give en dårlig oplevelse af samtalen for både brugerne og de kunder, der tales med. Så kan man nemt sende en opdatering ud til brugerens headset eller bede vedkommende om at skifte til et nyt.

 

I Manager Pro’s Inventory del har du også mulighed for at se f.eks. hvilken Windows version medarbejderen anvender, så du sparer tid, hvis vedkommende skal have fjernsupport. På Plantronics produkter vil det dog typisk ikke være nødvendigt, idet headset indstillinger kan opsættes som standard og automatisk skydes ud til de fysisk produkter via Plantronics Hub klikenten, når de tilsluttes computeren.

 



Inventory delen i Plantronics Manager Pro giver dig et hurtigt overblik over alle jeres headset

 

 

 

Avancerede brugerprofiler
Plantronics Hub er en gratis software, som giver den enkle medarbejder mulighed for at konfigurere indstillinger på sit headset direkte på computeren. Her kan man f.eks. se batteristatus på sit trådløse headset, installere en opdatering, konfigurere opsætning til en softphone, justere Smart Sensor funktioner og meget andet.
Det kan dog være hensigtsmæssigt, at man fra IT går ind og fjerner funktioner, som evt. kan skabe konflikt mellem headset og softphone. Derfor kan man centralt fra Manager Pro gå ind og opsætte hvilke indstillinger brugerne skal have adgang til.

 
For at gøre det nemt at gruppere brugere, kan man med fordel lave brugerprofiler, der afspejler virksomhedens arbejdsområder. Hvis man kan f.eks. har et call center med mange medarbejdere kan man sætte deres profil til, at deres trådløse headset automatisk indstilles til at have kort rækkevidde, så man undgår at skabe interferens for hinanden.
Omvendt kunne en lagermedarbejder have brug for lang rækkevidde, idet vedkommende typisk går meget rundt.

 

Er brugerne fortrolig med jeres softphone?
Når først I har fået implementeret jeres softphone og den er rullet ud til at jeres brugere kan det være interessant at vide om de har taget den til sig. Med Plantronics Manager Pro kan man se hvor mange brugere der aktivt har brugt f.eks. Cisco Jabber til at foretage et kald.
Er der så 30 ud af 100 brugere, der ikke har anvendt den nye softphone kan det være fordi de føler sig usikker og mangler oplæring i det nye system.

 
Hvis I har skiftet mellem softphone løsninger kan man også gå ind og trække statistik fra overgangsperioden og få et overblik på hvordan fordelingen ligger mellem de to og derved se om medarbejderne bruger den ene eller den anden mest. Hvis de hænger på den gamle løsning kan det igen være fordi, at de mangler oplæring i det nye system og man kan fra IT aktivt tage fat i brugerne og hjælpe dem på vej.





Hvad byder fremtiden på?
Plantronics Managers Pro udvikler sig løbende og har nogle avancerede analyseværktøjer, som drager brug af den hardware, der står ude hos brugerne. Det vil være muligt at behandle data fra nogle Plantronics headset i Manager Pro til at lave statistik på samtalekvalitet, støjniveau i lokaler og dermed kunne forebygge dårlige arbejdsmiljøer i virksomheden.

 
Acoustics Events er et rapporterings værktøj i Plantronics Manager Pro, som man kan bruge til at gå ned på et meget detaljeret niveau for at se når en eller flere brugere har været udsat for støj.
For eksempel kan man trække en rapport, som viser hvor mange udsving, der har været i samtaler og hvor der har været forstyrrende høje lyde.

 
Dybere i Plantronics Manager Pro’s rapporteringsværktøj kan man så gå ned på de enkle brugere og se hvor meget støj de er blevet udsat for og hvordan lydniveauet har udviklet sig i løbet af en samtale. Det er selvfølgelig også muligt at se hvilken hardware den pågældende medarbejder anvender.



Hvordan kommer jeg i gang?
Når man først har fået adgang og login til Manager Pro skal man selvfølgelig have et værktøj til at høste data fra virksomhedens brugere. Dette gøres via klient programmet Plantronics Hub, som lægges ud på brugernes computere.
Dette kan jeres IT-afdeling nemt udrulle centralt via en MSI- fil ved hjælp af et almindeligt IT deployment værktøj ligesom man vil gøre det med alt muligt andet software:


 

Økonomi og licenser
Plantronics tilbyder, at man kan prøve Manager Pro i op til 2 måneder uden beregning.
Plantronics Manager Pro kommer i to versioner, som kan købes med 1 eller 3 års licens:

Management & Adoption - Inventory delen, opdatering af firmware og indstilling af headset.
Call Quality and Analysis - Indeholder udover Management & Adoption også det avanceret analyseværktøj Asset & Analysis.

Ønsker du en mere detaljeret gennemgang, så har vi i Globe Systems en konsulent, der er ekspert i Plantronics Manager Pro og som vil være i stand til at svare på evt. tekniske spørgsmål. Vi kan evt. også hjælpe dig i gang med at få opsat en demo installation.

Kontakt Globe Systems, hvis I ønsker at teste eller købe Plantronics Manager Pro.